Publiée le mercredi 26 mars
avec aujourd'hui les leçons tirées de l'expérience : nous sommes le premier cabinet de conseil à l'avoir fait, à vous d'essayer ! |
Publiée le lundi 10 mars
Avec aujourd'hui notre retour d'expérience : nous sommes le premier cabinet de conseil à l'avoir fait, à vous d'essayer ! A bientôt pour le 3ème volet |
Publiée le vendredi 28 février
Dans ce premier volet, nous déminons quelques idées reçues sur le sujet. A bientôt pour la suite ! |
Publiée le vendredi 28 février
Nous bavardons avec elle sur la puissance du collectif face aux jeux de pouvoir en entreprise |
Publiée le jeudi 14 novembre
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avec aujourd'hui les leçons tirées de l'expérience : nous sommes le premier cabinet de conseil à l'avoir fait, à vous d'essayer !
As it turns out, most companies did a solid job of addressing their employees’ basic needs of safety, stability, and security during the first phase of the COVID-19 crisis. However, those needs are evolving, calling for a more sophisticated approach as organizations enter the next phase.
The return phase presents an opportunity for companies to rethink the employee experience in ways that respect individual differences—home lives, skills and capabilities, mindsets, personal characteristics, and other factors—while also adapting to rapidly changing circumstances. The good news is that with advances in listening techniques, behavioral science, advanced analytics, two-way communication channels, and other technologies, leaders can now address employee experience in a more targeted and dynamic way. While drilling down on which employees need more and varied types of support, they can also tailor actions that create widely shared feelings of well-being and cohesion across the workforce.